Kiezen maar! Drie introductieweken voor studenten Universiteit Leiden

Leiden of Den Haag? Nederlands of Engels? Die twee vragen bepalen welke introductieweek aankomende studenten van de Universiteit Leiden het beste kunnen kiezen: EL CID, HOP of OWL.

Een spannende nieuwe stap in je leven; je studententijd. Wij willen er voor zorgen dat jouw studententijd op een spetterende wijze gaat beginnen, daarom organiseren wij verschillende introductieweken. Tijdens een introductieweek word je wegwijs gemaakt in je nieuwe stad, leer je je studiegenoten kennen en kun je je oriënteren op het studentenleven.

Check hieronder welke week het best bij jou past.

EL CID | 14 t/m 18 augustus

Als je in Leiden gaat studeren is de EL CID-week niet te missen! In vijf dagen leer je de stad kennen waar je de komende jaren veel tijd gaat doorbrengen. Je maakt op een leuke manier kennis met je studie, medestudenten en je faculteit en daarnaast kun je de hele week terecht op álle studentenverenigingen. De voertaal is Nederlands.

EL CID

HOPweek | 21 t/m 25 augustus

Als je gaat wonen en studeren in Den Haag, kun je deelnemen aan de HOPweek! Een programma voor alle Nederlandse en internationale studenten van de Universiteit Leiden in Den Haag. Je bezoekt je nieuwe faculteit en ontmoet studenten van de verschillende opleidingen. Je maakt kennis met alle studenteninitiatieven en leert het Haagse nachtleven kennen. De voertaal is Engels.

HOPweek

OWL | 28 augustus t/m 1 september

Orientation Week Leiden (OWL) is de officiële internationale introductieweek voor alle internationale bachelor-, master- en uitwisselingsstudenten in Leiden. Je maakt kennis met het Leidse studentenleven en met de Nederlandse taal en cultuur. De voertaal is Engels.

OWL