Living room KOG: de plek voor ontspanning en connectie

De Student Living Room in het KOG opent officieel haar deuren. Alle medewerkers en studenten van de FdR zijn welkom om deze nieuwe ruimte te komen bekijken tijdens het officiële openingsevent op dinsdag 23 mei op 12.00 uur. Tijdens dit moment is er voor iedereen gratis lunch, zullen we met elkaar proosten met een glas bubbels en zijn er kleine spelletjes georganiseerd in de woonkamer!

Niet studeren, wel ontspannen

De woonkamer is bedoeld als ruimte voor ontspanning en connectie, en is een expliciete no study-zone voor Nederlandse en internationale studenten. Zo is er een kast vol (bord)spelletjes en teken- en schildermaterialen en liggen er tijdschriften. Studenten kunnen plaatsnemen aan de gezellige lange tafel of bijkletsen met een kop koffie de grote bank of een van de fauteuils.

Boven de bank komt een groot kunstwerk te hangen, gemaakt door een groep creatieve studenten van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Met het schilderij willen de makers studenten motiveren even pauze te nemen van het studeren en tot rust te komen.

Peer Support

Op weekdagen tussen 12.00 en 16.00 uur is er een Peer Support Student aanwezig in de woonkamer. Deze peers zetten zich in voor het welzijn van hun medestudenten. Zo bieden ze een luisterend oor voor wie dat wil, en kunnen ze hun medestudenten alles vertellen over de handvatten die de universiteit biedt op het gebied van welzijn.

De woonkamer zal gebruikt worden als multifunctionele ruimte. Er zullen facultaire events en workshops worden georganiseerd met de focus op inspiratie rondom Diversiteit & Inclusie en het verbeteren van Studentenwelzijn. Daarnaast kan de ruimte gereserveerd worden door studieverenigingen en docenten, wanneer het doeleinde van het event D&I of Studentenwelzijn betreft en het toegankelijk is voor studenten van de FdR.

Als je vragen of opmerkingen hebt over de Student Living Room, aarzel dan niet om contact op te nemen via studentsupport@law.leidenuniv.nl.

Locatie & openingstijden

De woonkamer bevindt zich  op de begane grond van het KOG, links van het trappenhuis in het B-gedeelte, aan het einde van gang A.

De woonkamer zal dezelfde reguliere openingstijden hebben als het KOG:

• Maandag t/m donderdag 09.00 tot 22.15
  • Vrijdag 09.00 tot 20.00