Publicatie rapport expertworkshop over door EU voorgestelde regelgeving ter voorkomen en bestrijden van seksueel misbruik van kinderen

Workshop brengt multidisciplinaire experts samen om rapport op te stellen over een voorstel van de Europese Unie voor een verordening ter voorkoming en bestrijding van seksueel misbruik van kinderen.

Gisteren, 1 februari, presenteerden Dr Sabine Witting en Dr Mark Leiser, juridische academici van respectievelijk Universiteit Leiden en Vrije Universiteit van Amsterdam, een rapport over de mogelijke implicaties van het voorstel van de Europese Unie voor een verordening ter voorkoming en bestrijding van seksueel misbruik van kinderen aan de 37e vergadering van het Comité van de Partijen (Comité van Lanzarote) bij het Verdrag van de Raad van Europa inzake de bescherming van kinderen tegen seksuele uitbuiting en seksueel misbruik.

Dit nieuwsbericht gaat verder in het Engels.