Inspirerende PhD dag voorafgaand aan het VSR jaarcongres georganiseerd door VSR, ELS Academy & KU Leuven

Op 9 maart vond de allereerste editie van de PhD day plaats aan de KU Leuven, een initiatief van de VSR en ELS Academy. De PhD day ging vooraf aan het VSR jaarcongres van 10 en 11 maart.

Deze dag werd georganiseerd door en voor promovendi en stond in het teken van de interview-methode en ethische aspecten van interviewen. Zo’n 40 promovendi uit Nederland en België, in uiteenlopende fases van hun (empirisch-juridisch) onderzoek, namen deel aan verschillende workshops en keynotes.

Promovenda Kimia Heidary maakte namens Empirical Legal Studies deel uit van de organisatie en verzorgde samen met Helen Pluut (directeur van de ELS Academy) een workshop over het vertalen van een onderzoeksvraag naar een topic- en vragenlijst. Danielle Chevalier van het Van Vollenhoven Instituut (voorzitter van de VSR) en postdoc Lisa Ansems van Conflictoplossende Instituties verzorgden ook een workshop samen over de stap van data-analyses naar conclusies. De dag werd afgesloten met een borrel in het prachtige stadscentrum van Leuven. Het was een erg geslaagde en inspirerende dag vol nieuwe ontmoetingen, ideeën en ervaringen!

Lees hier meer over de verschillende workshops die werden gegeven.