Nieuw stageplatform Trail is live

Onze studenten hebben zowel publieke als private organisaties veel te bieden. Om studenten en organisaties beter aan elkaar koppelen heeft FGGA een nieuwe stagebank ontwikkeld. TRAIL: De nieuwe stagebank van de Leidse Faculteit Governance and Global Affairs.

Erwin Muller, Decaan FGGA: ‘Vanzelfsprekend zoeken we regelmatig bij al onze opleidingen een link naar de praktijk. We bereiden onze studenten intensief voor op hun toekomstige werk en hun werkomgeving. Een belangrijk onderdeel is het doorlopen van een stage tijdens hun bachelor- of masterstudies.
Om zeker te zijn dat onze studenten de voor hen juiste stageplek vinden én om de organisaties en bedrijven die stages aanbieden, zo goed mogelijk te faciliteren, hebben we een eigen stagebank ontwikkeld. Dit stageplatform, Trail genaamd, is sinds vorige week live gegaan. Ik ben zeer tevreden dat we dit initiatief als faculteit hebben genomen en roep studenten, organisaties en bedrijven op om zich kosteloos in te schrijven en zo voor te zorgen dat we elkaar beter kunnen helpen.’

De belangrijkste kenmerken van het systeem

• Doordat alle stagevacatures voor FGGA-studenten bij elkaar worden gebracht op één plek, vinden studenten makkelijk de stage die bij hen past.
  • Het platform biedt ook mogelijkheid tot het aanbieden van kortdurende projecten en parttime stages.
  • Zowel studenten als organisaties maken een profiel aan. Daardoor kunnen organisaties zoeken in een databank van gekwalificeerde en enthousiaste studenten, en geschikte studenten direct benaderen op basis van hun profiel, expertise en interesses.
  • Deelname is zowel voor studenten als organisaties kosteloos.
  • Het platform is ook geschikt voor internationale organisaties en studenten.