Pauline Schuyt rector-directeur Academie voor Wetgeving en Academie voor Overheidsjuristen

Zij volgt met ingang van 1 oktober 2021 de huidige rector, prof. Bert Niemeijer, op, die dan met pensioen gaat. De Academie voor Wetgeving en de Academie voor Overheidsjuristen vormen tezamen het opleidingsinstituut voor juridische functies bij de Rijksoverheid.

Pauline Schuyt

Pauline Schuyt, hoogleraar Sanctierecht en straftoemeting in het Instituut voor Strafrecht & Criminologie, is door het bestuur van de Stichting Recht en Overheid benoemd tot rector-directeur van de Academie voor Wetgeving en Academie voor Overheidsjuristen. Zij volgt met ingang van 1 oktober 2021 de huidige rector, prof. Bert Niemeijer, op, die dan met pensioen gaat. De komende jaren blijft Pauline Schuyt een halve dag per week als hoogleraar aan de Universiteit Leiden verbonden.

De Academie voor Wetgeving en de Academie voor Overheidsjuristen vormen tezamen het opleidingsinstituut voor juridische functies bij de Rijksoverheid. Beide academies zijn gevestigd aan de Lange Voorhout in Den Haag en bieden verschillende soorten opleidingen aan, waaronder traineeopleidingen voor wetgevingsjuristen en overheidsjuristen, bij- en nascholing voor ervaren juristen die werkzaam zijn binnen de Rijksoverheid en maatwerkcursussen aan diverse opdrachtgevers binnen de Rijksoverheid.