Eerste on-campus evenement voor toekomstige studenten: 'Dr. Blacks seminar was zo interactief!'

Een rondleiding over de campus, ontmoetingen met huidige studenten en een interactief seminar in het Lipsiusgebouw. Na anderhalf jaar online evenementen door de coronapandemie, vond op vrijdag 24 september weer een live Student for a Day plaats.

Hoewel de open dagen voor bachelors en masters in het najaar van 2021 nog online zullen plaatsvinden, konden aankomende studenten vrijdag een fysiek voorproefje krijgen van de master International Relations.

De studenten werden welkom geheten door studiecoƶrdinator Janneke Walstra, die hen een korte introductie gaf over het programma en al hun vragen beantwoordde. De vraag-antwoordsessie werd gevolgd door opleidingsvoorzitter Lindsay Black die het seminar Regionalism in World Politics gaf. Tot slot namen huidige studenten de aankomende studenten mee op een rondleiding over de Humanities Campus en spraken met hen over hoe het is om de master International Relations in Leiden te volgen.

Hoe is de sfeer?

Teresa, een bachelorstudente International Studies, besloot mee te doen aan het evenement omdat ze 'een gevoel wilde krijgen bij de sfeer in Leiden, omdat ik in Den Haag woon. Ik vond het ook erg leuk om vragen te kunnen stellen en om de vragen van andere studenten te horen.'

'Voorproefje krijgen'

Student aan de Rijksuniversiteit Groningen, Mart, had de website al uitgebreid bestudeerd, maar 'wilde graag een voorproefje van hoe de masteropleiding is, omdat ik van een andere universiteit kom. Het Student for a Day-evenement gaf me echt een idee van hoe het hier in Leiden is, zeker nu alles weer opengaat op de universiteit. Ik heb ook erg genoten van het Regionalism in World Politics seminar van dr. Lindsay Black. Het was zo interactief!'