KOG en Oude UB decor van Rightswalk van Amnesty International

Mensenrechtenbeweging Amnesty International heeft in Leiden een wandelroute opgezet langs plekken die een symbool zijn van de betekenis van mensenrechten. Ook het Kamerlingh Onnes Gebouw, waar de Leidse Faculteit der Rechtsgeleerdheid gevestigd is, is opgenomen in de route.

De mensenrechten-kunstroute van Amnesty voert onder meer woonhuizen waarvan bewoners ooit een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de totstandkoming van onze rechten.

Speciaal voor deze wandeling zijn drie kunstwerken gemaakt, geïnspireerd op de locaties waar ze zijn geplaatst. In de tuin van de Oude UB aan het Rapenburg staat een kunstwerk van Emma van Noort. In De Bakkerij treft u een kunstwerk van Inge Reisberman aan en ten slotte staat bij het Kamerlingh Onnes Gebouw een kunstwerk van Izaak Zwartjes. De kunstwerken staan er alleen in 2021.

Lees hier meer over de Rightswalk Leiden.