Ed van den Berg benoemd tot portefeuillehouder bedrijfsvoering ad-interim

Drs. Ed van den Berg MBA volgt per 1 september Dirkje Schinkelshoek op als ad interim lid van het faculteitsbestuur van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen in de functie van portefeuillehouder bedrijfsvoering.

Ed van den Berg

Van den Berg studeerde Bestuurskunde in Leiden, is bij Berenschot o.a. opgeleid in LEAN management en behaalde een executive MBA aan de Rotterdam School of Management.

Van den Berg is een zeer ervaren interim-manager in het semipublieke domein en het werkveld van het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek. Hij werkte onder meer voor de NWO Institutenorganisatie, de Erasmus Universiteit in Rotterdam, de Hogeschool Utrecht, de gemeente Amsterdam en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Van den Berg is tot aan de zomer nog werkzaam als directeur bedrijfsvoering a.i. bij de Faculteit Geesteswetenschappen van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Vanaf 1 september zal hij het faculteitsbestuur versterken tot de werving voor een definitieve opvolger van Dirkje Schinkelshoek succesvol is afgerond.