Verklaring faculteitsbestuur over Mathematisch Instituut (MI)

Over ons Mathematisch Instituut (MI) is op 23 juni een artikel verschenen in universiteitsblad Mare.

Het faculteitsbestuur is al langere tijd op de hoogte van de spanningen binnen het MI en spant zich in om samen met het managementteam van het MI te werken aan oplossingen die zich richten op het verbeteren van de sociale veiligheid en de cultuur. Hierover wordt ook de komende tijd intensief met medewerkers en studenten van het instituut gesproken.

Wij vinden het spijtig dat in de publicatie van de Mare collega’s met naam en toenaam worden genoemd en worden beschuldigd en daarbij onredelijk en ten onrechte hard worden geraakt. Wij nemen afstand van de geciteerde uitspraak met een discriminerend karakter. Deze is bovendien niet representatief voor het klimaat op de Universiteit. De universiteit en faculteit staan pal voor een inclusieve en diverse werkomgeving waarbij racisme en discriminatie onacceptabel zijn.