In memoriam Paul Valk

Op 17 mei 2021 bereikte ons het droevige bericht van het overlijden van onze geliefde collega Paul Valk. Paul is overleden aan de gevolgen van COVID-19. Deze ziekte werd ruim drie weken geleden bij Paul geconstateerd. Kort daarop is hij opgenomen op de intensive care en daar is hij de afgelopen drie weken in slaap gehouden en beademd. Wij leven intens mee met zijn vrouw Anneke en zullen hem enorm missen.

Sinds juli 2000 was Paul in dienst bij de universiteit. Aanvankelijk bij de voorganger van het huidige ISSC, later bij het UFB en sinds mei 2019 bij de faculteit W&N. Paul was in deze tijd hét facilitaire gezicht in het Snellius-gebouw.

We kennen Paul als een vriendelijke en loyale collega. Hij was graag gezien en zeer gewaardeerd, niet in de minste plaats vanwege zijn goede humeur en karakteristieke Haagse humor. Altijd aanwezig op zijn plek en zichtbaar stond hij klaar om je te helpen.

In juli van dit jaar zou Paul met pensioen gaan. Anneke en Paul waren trots op hun nieuwe woning in Limburg, een prachtig plekje om samen te genieten van hun pensioen. Paul en Anneke zagen erg naar deze tijd uit en Paul sprak er met trots over. Het is niet in woorden uit te drukken hoe zeer wij Anneke en Paul dit pensioen gegund hadden.

Met het overlijden van Paul is ons een zeer gewaardeerde en geliefde collega ontvallen. We wensen Paul zijn vrouw Anneke, zijn achtergebleven familie, vrienden en collega’s veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Namens het bestuur van de faculteit en de collega’s van de facilitaire dienst en het Snellius-gebouw

Bij de receptie van het Snellius-gebouw in Leiden is een condoleanceregister ingericht. Vanaf 19 mei is iedereen van harte welkom om hier een laatste groet of een herinnering aan Paul in op te schrijven.

Bent u niet in de gelegenheid om naar het Snellius-gebouw te komen, maar wilt u wel graag een bericht achterlaten? Dan kunt u uw bericht sturen aan servicedesk@science.leidenuniv.nl. Dan zorgen wij ervoor dat uw bericht wordt toegevoegd aan het condoleanceregister.

Correspondentie, ook richting de nabestaanden van Paul, kan worden gericht aan dienst Facilitaire Zaken faculteit W&N, Gorlaeus Gebouw Einsteinweg 55, 2333 CC Leiden