Practicum Musicae-student Sophia Faltas in finale Prinses Christina Concours

Op woensdag 21 april stond Sophia samen met Ensemble Fier in de finale van het concours.

Ensemble Fier

Sophia Faltas (mezzosopraan) is student aan de Universiteit Leiden (Area Studies: Aziƫ & het Midden-Oosten) en studeert aan het Koninklijk Conservatorium (zang) via het Practicum Musicae-programma.

Op woensdag 21 april stond zij in de finale van het concours met Ensemble Fier. Dit ensemble bestaat naast Sophia uit Wilko Koekoek (countertenor), Twan van der Wolde (tenor) en Jitze van der Land (bariton).

In de uitzending van zaterdag 24 april maakt Prinses Margriet der Nederlanden de uitslag bekend. Dit is te volgen via de website van het concours.

Kijk de uitzending van de finale op woensdag 21 april terug via de website Prinses Christina Concours.

Practicum Musicae

Practicum Musicae is een gecombineerde opleiding voor studenten aan de Universiteit Leiden met muzikale aspiraties. Zij kunnen hun volledige minor-ruimte invullen met lessen aan het Koninklijk Conservatorium, en op die manier naast hun academische opleiding ook een gedeeltelijke muziekvakopleiding volgen.