De beste social media posts van 2020

We zijn weer een heleboel likes, reacties, deelacties, stories, foto’s, video’s en posts verder. Een terugblik op de beste posts op onze social media, van 2020.

In 2020 kwamen er wederom veel nieuwe volgers bij op Twitter. Wie denkt dat Twitter niet meer gebruikt wordt, heeft ongelijk, want ook dit jaar vlogen de likes om onze oren! De post die het best scoorde was die over de Huizingalezing, waarbij Maxim Februari sprak. Ook het bericht van Mark Rutgers deed het erg goed, onze decaan stak medewerkers en studenten een hart onder de riem met deze mooie video. Tot slot een bericht waarin Dr. Nadine Akkerman wordt gefeliciteerd met haar benoeming.

Het volgersaantal groeide hard dit jaar op Instagram! Fijn om te zien dat steeds meer studenten de weg naar de Instagram pagina weten te vinden. Op dit platform deden vooral de mooie plaatjes van Leiden en Den Haag het goed. De post met de meeste likes dit jaar was deze. Sneeuw in Leiden, wie verlangt er niet naar? De post die het ook erg goed deed, was er 1 over de muurgedichten in Leiden, wie kent ze niet? De instagrampost op de derde plaats heeft ook een winters thema, namelijk de winterverhalen in het Pieterskwartier.

Op Facebook was het best scorende bericht die over de Humanities film en terecht natuurlijk. We zijn ontzettend trots op deze film, heb jij ‘m al gezien? De tweede plek gaat naar een bericht over achttiende eeuwse prinsessen, kijk maar. Tot slot op de derde plek een bericht over de Live Lunch Friday. Dit is bedacht om volgers tijdens de coronacrisis wat leuke afleiding te geven.

Tot slot LinkedIn, hier deed het bericht over onze topopleidingen het het beste! Door de Keuzegids werden 6 opleidingen beoordeeld met het predicaat topopleiding. Geweldig nieuws, waar niet alleen wij maar ook onze volgers enthousiast van werden. Daarna volgt een verdrietig bericht over het overlijden van Menno Tuurenhout. Tot slot een bericht over Jeroen Touwen die per 1 januari 2020 vice-decaan en portefeuillehouder bacheloronderwijs van de Faculteit Geesteswetenschappen is.

Een jaar met prachtige hoogtepunten, maar helaas ook dieptepunten, ook op social media. Toch zijn we als faculteit heel blij met de mooie dingen die we online hebben neergezet. Dat biedt inspiratie en motivatie voor 2021. Volg jij onze kanalen al?