Overlijdensbericht Menno Tuurenhout

Met grote verslagenheid hebben wij kennisgenomen van het plotseling overlijden van onze dierbare collega Menno Tuurenhout op 7 december 2020.

Menno Tuurenhout

Tot september jl. was hij portefeuillehouder Bedrijfsvoering van onze Faculteit Geesteswetenschappen. Daarvoor is hij lange tijd werkzaam geweest bij de Faculteit der Sociale Wetenschappen. Hij begon daar bij de jonge discipline Bestuurskunde, later werd hij portefeuillehouder Bedrijfsvoering van de faculteit. Menno was nog betrokken bij een aantal projecten bij de Faculteiten Rechten, Geesteswetenschappen en het Bestuursbureau en zou in het voorjaar van 2021, samen met zijn vrouw gaan genieten van hun pensioen. Hoewel hij met passie en grote betrokkenheid zijn werkzaamheden uitvoerde en met veel plezier en voldoening op zijn rijke universitaire carrière terugkeek, zag hij ook erg uit naar deze nieuwe levensfase. Het is bijzonder verdrietig dat hem dat niet meer gegund is.

Menno’s overlijden heeft een gat geslagen in onze universitaire gemeenschap. Niet in de laatste plaats omdat hij een warm en loyaal mens was en door zijn karakteristieke Haagse humor, oprechte interesse en goed ontwikkelde mensenkennis een geliefde collega. Menno was een man die persoonlijke contacten waardeerde en daar veel plezier uit haalde. Daarnaast was hij een ervaren bestuurder, en wist hij mensen aan elkaar te verbinden.

Zijn toespraak in augustus toen hij als bedrijfsvoerder van Geesteswetenschappen afscheid nam, eindigde met de woorden: ‘Kijk naar elkaar om en zorg een beetje voor elkaar.’ Menno ten voeten uit.

Wij wensen Jorrita, Maarten, Danielle en Mia, Sander en Gerdien de kracht toe om dit grote verlies te dragen.

Het Faculteitsbestuur Geesteswetenschappen

Mark Rutgers
Mirjam de Baar
Jeroen Touwen
Suzy Sirks-Bong
Jonatan Wirix-Speetjens

Plechtigheid

De crematieplechtigheid zal in besloten kring plaatsvinden op dinsdag 15 december in crematorium Ockenburgh, Ockenburghstraat 21 te Den Haag. Menno hield van bloemen. Bloemen kunnen bezorgd worden bij voorkeur een dag voor de plechtigheid bij het crematorium.

Via onderstaande link is de plechtigheid terug te kijken. Tijdens de plechtigheid viel de verbinding weg, vanaf ongeveer 1u15min. Dit is de volledige opname.

Bekijk de plechtigheid

Condoleance

Voor collega’s die een herinnering willen delen of de familie sterkte willen wensen is een condoleanceboek geplaatst in de kamer van Menno, Huizingagebouw, kamer 2.22.

U kunt uw persoonlijke condoleance online achterlaten op: