Judith Pollmann benoemd tot lid van de KVAB

Judith Pollmann, Hoogleraar Vroegmoderne Nederlandse Geschiedenis, is benoemd tot lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten (KVAB). De nieuwe leden werden voorgesteld op de digitale Openbare Vergadering van de KVAB op 19 december 2020.

Judith Pollmann werd in de Klasse Menswetenschappen verkozen tot buitenlands lid. Haar onderzoeksexpertise ligt op het terrein van de Nederlandse Opstand, de reformatie en contrareformatie, herinneringscultuur en het gebruik van egodocumenten. Zij is tevens lid van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (KNAW) en van de Academia Europaea.

De KVAB is een genootschap van excellente wetenschappers, kunstenaars en bedrijfsleiders. In 2020 werden veertien nieuwe leden en drie nieuwe buitenlandse leden verkozen. Leden van de Academie worden voor het leven benoemd en treden toe tot één van de vier klassen: Natuurwetenschappen, Menswetenschappen, Kunsten, Technische Wetenschappen. De KVAB telt momenteel een driehonderd leden.

Bekijk het bericht bij KVAB.