NGL lustrum: elke twee weken een (online) lezing!

Na de zomer gaat het lustrumprogramma van het Natuurwetenschappelijk Gezelschap Leiden (NGL) verder: elke twee weken op donderdag een avondlezing met Corona-onderwerp, afgewisseld met de reguliere programmering. NGL-leden, alumni, (oud-)medewerkers, studenten en alle andere geïnteresseerden in de natuurwetenschappen zijn van harte welkom dit lustrumfeestje mee te vieren!

Al 150 jaar hoogstaande natuurwetenschappelijke lezingen

Al precies anderhalve eeuw organiseert het NGL hoogwaardige lezingen om zijn leden op de hoogte te houden van onderzoek en inzichten in de natuurwetenschappen. In de begintijd, met grote Leidse namen als Lorentz, Kamerlingh Onnes en Kaiser op de ledenlijst, kwam het gezelschap elke twee weken samen. Tegenwoordig zijn er vijf grote publiektoegankelijke lezingen van een vooraanstaand Leidse wetenschapper per jaar en een excursie exclusief voor leden.

Feest! Weer even terug naar tweewekelijkse lezingen

Speciaal voor het 30e lustrum van het NGL wordt de frequentie tijdelijk opgeschroefd naar de traditionele 'eens in de twee weken'. En omdat we ons nog steeds in een opmerkelijke wereldwijde crisis bevinden, zullen alle extra lezingen over een aspect van de Coronapandemie gaan. Tussendoor houden we ook onze reguliere programmering aan en zal er zowel in oktober als in november een niet Corona-gerelateerde lezing plaatsvinden.

Kortom: vier onze mijlpaal van 150 jaar met ons mee en geniet elke twee weken van hoogstaande wetenschappelijke lezingen met voldoende ruimte voor vragen en discussie.

Online lezingen met goede kwaliteit streaming

Andere grote bijeenkomsten dan voor onderwijs en onderzoek kunnen momenteel niet plaatsvinden op de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen, dus ook dit najaar streamen wij onze lezingen. We doen dit samen met de spreker vanaf de campus en verzekeren ons zo van een stabiele live stream. U kunt dus thuis vanachter uw pc, tablet of zelfs telefoon genieten van de lezing. Vragen stellen gaat via de chat, de moderators zullen een selectie maken om aan de spreker voor te leggen.

Bekijk in de rechter kolom welke lezingen op stapel staan. ---->

Word lid!
Zit u elke twee weken klaar voor een natuurwetenschappelijke lezing van niveau? Word dan lid van het NGL en ontvang voor elke lezing automatisch een uitnodiging met de link voor de live stream!