Succesvolle eerste Online Career Week

Vorige week, van 11 tot 15 mei, vond de eerste Online Career Week plaats. In plaats van het Campus The Hague en het Humanities Career Event organiseerden de Career Services van 3 faculteiten dit alternatief. Bijna 400 studenten schreven zich in!

Wegens succes herhaald

De Online Career Week werd georganiseerd door de Career Services van de Faculteit Governance & Global Affairs, Geesteswetenschappen en Sociale Wetenschappen. Elke dag gedurende de week waren er 2 online events waar studenten zich voor in konden schrijven.

Zo was er op dinsdag 12 mei een Q&A met stagiaires. Drie stagiaires die voor respectievelijk Philips, de Nederlandse Missie bij de VN en het World Economic Forum werkten, voorzagen de deelnemers van informatie over hun stages, de sollicitatieprocessen en het werken vanuit huis! Het bleek een zeer boeiende interactie te zijn tussen studenten en stagiaires. We hopen toekomstige stagiaires te hebben aangemoedigd om een geschikte stageplek te vinden en dat ze het advies van de sprekers zullen gebruiken. Zoals geuit door alle drie de stagiaires, de belangrijkste take-away van deze sessie was: geef niet op na één afwijzing, blijf solliciteren en uiteindelijk vind je de stage van je dromen! "

Daarnaast vond er maandag een live webinar CV schrijven plaats, en konden studenten op donderdag en vrijdag een afspraak inplannen met een loopbaanadviseur voor persoonlijk advies. Omdat veel evenementen snel vol zaten, wordt er in juni nog een Online Career Week georganiseerd.

Webinar gemist?

De meeste webinars tijdens de Online Career Week zijn opgenomen. Kijk ze hier terug:

Leiden University Career Zone

Wist je dat er ook al heel informatie en tips over het voorbereiden op de arbeidsmarkt online staan?
Bezoek onze website Leiden University Career Zone, hier vind je onder andere: