NGL presenteert: tweewekelijkse lezingen over corona

De komende tijd verzorgt het Natuurwetenschappelijk Gezelschap Leiden (NGL) elke twee weken op donderdag een korte online avondlezing met een Leidse wetenschapper die vanuit zijn of haar expertise vertelt over een aspect van de coronacrisis. NGL-leden, alumni, (oud-)medewerkers, studenten en alle andere geïnteresseerden in de natuurwetenschappen zijn welkom in de virtuele NGL-collegezaal!

Al 150 jaar hoogstaande natuurwetenschappelijke lezingen

Al precies anderhalve eeuw organiseert het NGL hoogwaardige lezingen om zijn leden op de hoogte te houden van onderzoek en inzichten in de natuurwetenschappen. In de begintijd, met grote Leidse namen als Lorentz, Kamerlingh Onnes en Kaiser op de ledenlijst, kwam het gezelschap elke twee weken samen. Tegenwoordig zijn er vijf grote publiektoegankelijke lezingen per jaar en een excursie exclusief voor leden.

Tijdelijk een nieuw normaal: elke twee weken een virtuele NGL-lezing over Corona

Tijdens de Coronacrisis is het even niet mogelijk om lezingen op de faculteit te organiseren, terwijl de NGL-achterban juist graag hoogwaardige wetenschappelijke achtergrondinformatie over dit virus en de bestrijding ervan tot zich wil nemen. Het NGL organiseert daarom vanaf donderdag 23 april elke twee weken online een korte lezing van een half uur met een Leidse wetenschapper die een relevant aspect van de coronacrisis uitlicht vanuit zijn of haar eigen expertise. Na de lezing is er, zoals vanouds, ruimte voor vragen en discussie.

Het NGL-bestuur nodigt iedereen uit aan te sluiten in de NGL-collegezaal bij een van deze of alle lezingen. Niet-leden vragen we om zich vooraf voor elke lezing aan te melden. Bij de beschrijving van elke lezing staat een aanmeldlink.

Bekijk in de rechter kolom welke lezingen op stapel staan.

Lid worden bij NGL

Wilt u geen uitnodiging voor een lezing missen? Word dan lid van het NGL.