De 'Europese universiteit voor welzijn' lanceert de nieuwe EUniWell-website

De Europese universiteit voor welzijn - EUniWell - verenigt de universiteit van Birmingham, Florence, Keulen, Leiden, Linnaeus, Nantes en Semmelweis met 102 partners uit zeven Europese regio's. Op de nieuwe website lees je over hun gedeelde visie om de levenskwaliteit van Europese burgers te verbeteren.

EUniWell heeft als doel om het welzijn op individueel en maatschappelijk niveau te bevorderen, en doet dat op een manier die ingebed is in wetenschappelijke expertise, onderwijzend leiderschap en maatschappelijk engagement. Op die manier hopen de partijen een betekeningsvolle en duurzame verandering te bewerkstelligen voor studenten, organisaties en de bredere maatschappij.

EUniWell's missie krijgt dankzij de recente uitbraak van het coronavirus ineens nieuwe urgentie. We moeten welzijn herdefiniĆ«ren vanuit meerdere perspectieven, en de vele uitdagingen van een geglobaliseerde en verbonden wereld in acht nemen. Met vereende krachten en de brede expertise van de partneruniversiteiten is EUniWell good in staat om op deze uitdaging te reageren.

Bezoek de nieuwe EUniWell website voor gedetailleerde informatie over het project, maar ook om het blog te lezen waarin wetenschappers en studenten uti het EUniWell-netwerk regelmatig een update plaatsen over welzijn in het corona-tijdperk.

Lees meer over EUniWell

Zeven vooraanstaande Europese universiteiten, waaronder de Universiteit Leiden, hebben een gezamenlijke visie gelanceerd voor de verbetering van de levenskwaliteit van de Europese burgers. Deze visie moet vorm krijgen in een European University for Well-being EUniWell.