Geen onderwijs en thuiswerken: zo zag onze week eruit.

Van de nieuwe podcast van Hortus tot de 'conference call' bingo: in sneltreinvaart moesten alle studenten, docenten en andere medewerkers van de Universiteit Leiden deze week omschakelen naar thuis werken en studeren. Dat betekenden werkkamers uitruimen, online lesgeven vorm geven en talloze apps installeren om online te vergaderen - om het vervolgens bij Teams te houden. Het was niet makkelijk, maar gelukkig konden we het met elkaar delen. En viel er af toe toch wel iets te lachen!

1. Digitaal papers nakijken heeft zo z'n voordelen

2. Een promotie in een bijna lege zaal, maar met digitaal publiek

3. Het is echt crisis als zelfs Hennie er mee ophoudt ;-)

4. Onze archeologen kunnen nu niets opgraven... dus bouwden ze het faculteitsgebouw na in Minecraft

5. Een boodschap van rector Carel Stolker aan al onze studenten en medewerkers

6. Eindelijk een excuus om je huisdier mee naar werk te nemen!

7. Thuiswerktip: sporten en vergaderen tegelijkertijd!

8. Hoogleraar Ionica Smeets was nog niet helemaal voorbereid op het thuiswerken...

9. Hoe vergaat het een aantal van onze onderzoekers die nu thuis werken? De Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen zocht het uit!

10. 'Sorry, mijn internet deed het niet' en 'Wie is daar zo hard aan het tikken?!' tot de kinderen van je collega's die geluiden maken op de achtergrond: doe bij je volgende vergadering ook de conference call bingo!

11. Maak een veilige, virtuele wandeling door de Hortus botanicus tijdens deze eerste lentedagen met hun nieuwe podcast Klokken&Kelken.

12. Ook het College van Bestuur vergadert nu digitaal

13. Al die 'handige' apps maken het er niet makkelijker op!

14. Na je promotie in een bijna lege zaal ook nog eens geen receptie kunnen geven. Dan maar door honderden felicitaties op twitter!