Beryl ter Haar gastprofessor aan de Universiteit van Warschau

Beryl ter Haar is momenteel gastprofessor aan de Universiteit van Warschau, Polen. De rechtenfaculteit, opgericht in 1808, is het oudste onderdeel van de universiteit. Samen met de medische faculteit (opgericht in 1809) vormde de rechtenfaculteit het hart van de universiteit toen deze werd gesticht in 1816 door Alexander I, des tijds Tsaar van Rusland en Koning van Polen. De Universiteit van Warschau is nauw verbonden met de geschiedenis van Polen, wat ertoe heeft geleid dat de geschiedenis van de universiteit net zo turbulent is als die van het land.

Tegenwoordig is de Universiteit van Warschau de grootste universiteit van Polen. Wat onderzoek betreft is het de beste universiteit van Polen. In totaal studeren er meer dan 45.000 studenten aan de Universiteit van Warschau. De hoge kwaliteit van onderwijs is terug te zien in verschillende rankings, welke de Universiteit van Warschau brengen tot de top 3% universiteiten van de wereld.

De Universiteit van Warschau is als 7e gerankt onder de Emerging Europe and Central Asia Universiteiten (QS World University Rankings of 2019/2020).

Aan de Universiteit van Warschau zal Beryl ter Haar les gaan geven in verschillende programma’s voor zowel Poolse als uitwisselingsstudenten over onderwerpen van global and European labour law. Onderwerpen die onder meer op het programma staan zijn het vrij verkeer van werknemers, gelijke behandeling en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ze zal ook deelnemen aan diverse onderzoeksactiviteiten die door de afdeling arbeidsrecht worden georganiseerd.

Zie hier voor meer informatie over de Universiteit van Warschau.