Willemijn Aerdts is benoemd tot lid permanente Commissie Vrede en Veiligheid

De minister van Buitenlandse Zaken heeft op 27 januari 2020 Willemijn Aerdts benoemd tot lid van de permanente commissie Vrede en Veiligheid. De benoeming geldt voor vier jaar.

Willemijn Aerdts

Willemijn Aerdts is een expert op het gebied van inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Zij doceert in de minor Intelligence Studies. Haar onderzoek richt zich op toezicht op inlichtingen- en veiligheidsdiensten en de ontwikkeling van methodologie die gebruik wordt het inlichtingenveld.

Aerdts is verbonden aan het Institute for Security and Global Afffairs (ISGA) binnen de Faculteit Governance and Global Affairs (FGGA).

Benoeming

De Minister heeft op 27 januari 2020 besloten om mr. drs. W.J.M. (Willemijn) Aerdts en drs. D.H. (Dick) Zandee met ingang van 1 januari 2020 te benoemen tot lid van de permanente Commissie Vrede en Veiligheid en prof. dr. J. (Jenny) Dankelman tot lid van de permanente Commissie Ontwikkelingssamenwerking. De benoeming geldt voor een periode van vier jaar.