Internationals ontdekken winters Leiden en Den Haag

In de zomermaanden zijn er drie grote introductieweken - EL CID, HOP en OWL - voor nieuwe studenten, maar ook halverwege het academisch jaar starten er nieuwe studenten met hun studie in Leiden of Den Haag. Denk bijvoorbeeld aan internationale studenten die hier een aantal maanden op uitwisseling komen. Zij leren de universiteit en de beide steden kennen in de WinterOWL.

Van 28 t/m 31 januari ontdekten ruim driehonderd internationale studenten de Universiteit Leiden en alles wat er bij studeren komt kijken. Ze maakten een stadswandeling en werden welkom geheten door de Leidse burgemeester Henri Lenferink. Het universitair sportcentrum opende haar deuren om een voorproefje te geven van de verschillende sporten, er was een knus lichtfestival en een bike sale - in Nederland kun je ten slotte niet zonder een fiets!

Foto's: Simone Both, Gracia Nolten en Ruduan Plug