Faculteit der Rechtsgeleerdheid aanwezig op Study in Holland Fair in Griekenland

Onze faculteit vindt de 'international classroom' belangrijk. Het biedt studenten de mogelijkheid om hun bewustzijn en begrip van andere culturen te vergroten, bevordert kritisch denken en helpt bij het ontwikkelen van een waardering voor andere perspectieven. Om deze reden werven we voor onze Engelstalige programma's studenten binnen en buiten Europa.

Griekenland is een van de landen waar onze faculteit actief werft. Op dit moment studeren er 252 Griekse studenten aan onze universiteit. Elk jaar organiseren de Nederlandse ambassade in Griekenland en het Nederlands Instituut in Athene de Study in Holland Fairs in Athene en Thessaloniki.

Ook dit jaar nam onze faculteit, samen met die van Sociale Wetenschappen, Geesteswetenschappen en Wis- en Natuurwetenschappen, deel aan deze beurzen. De animo in Athene was zeer groot dit jaar: maar liefst 1230 studenten meldden zich op de eerste dag om meer te weten te komen over studeren in Nederland. Onze Engelstalige (Advanced) masteropleidingen waren hier erg populair.

Ook de tweede beursdag en de beurs in Thessaloniki (georganiseerd aan onze partneruniversiteit Aristotle University of Thessaloniki) werden goed bezocht.

De internationale oriëntatie van de faculteit werpt zijn vruchten af, merkte hoofd Bureau Internationaal Onderwijs Anette van Sandwijk. 'Wat heel grappig was: op de terugweg op het vliegveld van Thessaloniki werd ik aangesproken met 'nice to see you, I attended your presentation about studying in Leiden in Athens'. Het blijft een kleine wereld!'

We hopen van de zomer weer een mooi aantal Griekse studenten te verwelkomen.