Universiteit Leiden

nl en

Storytelling is een essentiële vaardigheid geworden

Managers in de (semi-)publieke sector werken in een omgeving die steeds complexer en meer onvoorspelbaar wordt. Dit vraagt om nieuwe kennis en competenties, maar biedt ook enorme kansen. Dat betoogt Zeger van der Wal, bijzonder hoogleraar Bestuurskunde, in zijn boek “the 21st century public manager”.

Een van deze nieuwe competenties is storytelling, in de zin van in dialoog gaan met al je stakeholders. Liefst in ‘real life’. Dat wordt steeds belangrijker in het digitale tijdperk.

Het idee dat storytelling een van de belangrijkste vaardigheden is om in deze tijd te overleven, wordt meestal weggelachen. Gek eigenlijk, want we beseffen onbewust maar al te goed wat de kracht is van echt contact, van het vertellen van een verhaal om een boodschap over te brengen.

Om die reden zouden managers en organisaties in het algemeen zich juist moeten verdiepen in de kunst van het verhalen vertellen. Een goed verhaal inspireert, bouwt relaties op, nodigt uit tot het geven van input – en bevordert daarmee de dialoog. Daarnaast is het belangrijk voor organisaties en bedrijven om een visie te hebben op complexe omstandigheden. Stakeholders hebben geen boodschap aan resultaten uit het verleden maar zijn vooral geïnteresseerd in het verhaal van de te verwachten groei en ontwikkeling van een organisatie. Iets waar je ze met behulp van een verhaal goed in kunt meenemen.

Vanaf 6 maart 2020 kun je bij het Centre for Professional Learning de nieuwe Training Storytelling volgen. Je werkt aan een eigen verhaal voor een door jou gekozen doel en bent aan het einde van de training in staat zelfstandig verhalen toe te passen voor meer impact in jouw (persoonlijke) communicatie.

Wil jij meer impact hebben in je communicatie? Wil jij mensen raken, inspireren of motiveren door ze een nieuwe wereld of nieuw perspectief te laten zien? Dan is de nieuwe Training Storytelling bij het Centre for Professional Learning misschien interessant. Deze start op 6 maart 2020. In vijf vrijdagen werk je aan een eigen verhaal voor een door jou gekozen doel. Aan het einde van de training ben je in staat zelfstandig verhalen toe te passen voor meer impact in jouw (persoonlijke) communicatie.

Meer informatie hierover? Schrijf je in voor de Training Storytelling op 6 maart.
Of schrijf je in voor Masterclass Personal Branding met Storytelling op 17 maart

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.