Kerstvakantietip: Rembrandtroute voor de hele familie

Op zoek naar een uitje voor de kerstvakantie? De universitaire Rembrandtroute in Leiden is een leuke en leerzame activiteit voor jong en oud. Bij deze bijzondere buitenexpositie langs zeven universiteitsgebouwen kunnen kinderen ook een speurtocht doen. Haal het gratis gidsje en de speurtocht op bij de VVV.

Rembrandt schreef zich in 1620 in als student Letteren en hij schilderde diverse beroemde Leidse alumni zoals Marten Soolmans, Jan Six en Nicolaes Tulp. Vanwege de 444e verjaardag van de Universiteit Leiden trakteren we de stad op een rondje Rembrandt. Bekijk bij zeven universiteitsgebouwen in het historische centrum de metershoge uitvergrote schilderijen van Rembrandt, die een relatie hebben met de universiteit. Lees het gidsje (gratis verkrijgbaar bij de deelnemende universiteitsgebouwen en tijdens de kerstvakantie alleen bij de VVV) dat bij de wandeling hoort. Of lees het online Rembrandt dossier.

Speciaal voor kinderen maakte Wetenschapsknooppunt Leiden een speurtocht bij de route. Door goed te kijken naar het uitvergrote schilderij kunnen de kinderen vragen over het werk van Rembrandt beantwoorden en maken ze kans op een cadeautje. Ook Vakantiepas, de activiteitenbemiddelaar in de Haagse en Leidse regio, tipt de Rembrandtroute als speciaal uitje voor de kerstvakantie. Ga de doeken zien nu ze er nog hangen. De buitenexpositie duurt tot 8 februari 2020.

Mail de redactie