Dans, poëzie en eten brengen internationale studenten samen

Op de International Cultural Night op 29 november kwam bijna de hele wereld samen. Internationale studenten kwamen samen op deze avond georganiseerd door het Meeting Point for Refugee Students, en toonden met dans, poëzie, films en natuurlijk eten hun cultuur. Een goede bodem voor boeiende gesprekken.

De International Cultural Night had als thema Crossing Borders. Er waren dansworkshops van studentendansvereniging LeiDance, een improvisatie-acteerles en een meditatiesessie. Studenten lazen gedichten voor in hun moedertaal - en luisteraars begrepen dat je poëzie ook kunt verstaan zonder dat je de taal machtig bent. Tijdens de openingslezing van Rosalinde Spitters (vaardighedendocent bij Sociale Wetenschappen) gingen de aanwezigen dieper in op het fenomeen community building. In het kader van het Rembrandtjaar werkten de bezoekers samen aan hun eigen 'Nachtwacht'.  De internationale studentenvereniging ISN vertoonde documentaires met discussie na afloop. En er was natuurlijk eten: van falafel tot poffertjes en van loempia's tot pilav. Want niets helpt zo goed om met de ander in gesprek te raken als samen genieten van iets lekkers.

Bekijk hier een fotoimpressie van de International Cultural Night.
Foto boven: de organisatoren en workshopleiders van de International Cultural Night 2019.

Foto's: Simone Both