Climathon: hackathon voor een klimaatbestendig Leiden

Hoe maken we duurzamere keuzes voor iedereen aantrekkelijk, maken we bouwplaatsen energieneutraal en zorgen we dat groen in de stad écht voordelig is voor dieren, planten én mensen? Op vrijdag 25 oktober tijdens de Climathon Leiden kan je samen met andere inwoners werken aan een klimaatbestendig Leiden. Opgeven kan tot en met woensdag 23 oktober!

Climathon Leiden

De Climathon is een hackathon waarbij mensen over de hele wereld werken aan lokale klimaatuitdagingen die ook globaal relevant zijn. Het evenement is een initiatief van Climate-KIC, de Europese klimaat community die probeert ondernemingen, overheden, onderwijs en wetenschap te verbinden en samen te laten werken aan een klimaatbestendige toekomst.
Dit jaar vindt voor de vijfde keer de wereldwijde klimaat-hackathon plaats, voor het eerst ook in Leiden. In 2018 deden 113 steden mee uit 46 verschillende landen met meer dan 5000 deelnemers en meer dan 400 oplossingen.

Leidse uitdagingen

Uitdagingen voor de Climathon zijn vastgesteld na gesprekken met bedrijven, onderzoekers, maatschappelijke organisaties, de gemeente en inwoners. Deelnemers zullen in teams werken aan een oplossing voor één van de uitdagingen en zij worden hierbij gecoacht. Aan het einde van de dag worden de oplossingen gepitcht voor een jury. Uiteindelijk kiest de jury één winnaar die na de Climathon door PLNT ondersteund zal worden in het verder uitwerken van de oplossing.

De Climathon start om 09:00 en duurt tot 21:00 en vindt plaats in PLNT (Langegracht 70, Leiden). De voertaal is Engels.

Meld je aan!

Opgeven kan individueel of met een team tot en met woensdag 23 oktober via https://climathon.climate-kic.org/en/leiden.
De uitdaging waar je aan zal werken kan je in de ochtend van de Climathon kiezen. Nog vragen? Neem dan contact op met Sander Kuin via sander@plnt.nl.