Slotconferentie Facultair Research Traineeship

Hoe zag het kroegenlandschap van Leiden er in de negentiende eeuw uit? Waar komen specifieke gebaren in gebarentaal eigenlijk vandaan? Hoe werkten wetenschappers samen in onderzoeksprojecten voor het tijdperk van digitale communicatie?

De antwoorden op deze en meer onderzoeksvragen stonden centraal op de slotconferentie van het Facultaire Research Traineeship 2019, die op 6 september werd gehouden. De conferentie was het sluitstuk van een opnieuw inspirerend en succesvol traineeshipjaar, waarin studenten en docenten intensief hebben samengewerkt in tien interdisciplinaire onderzoeksprojecten.

Ieder onderzoeksteam presenteerde zijn resultaten tijdens een levendige posterpresentatie. Daarnaast gaven de studenten ieder een korte pitch over hun persoonlijke ervaringen binnen het traineeship en reflecteerden ze op wat ze daarvan hebben geleerd. Binnen het Research Traineeship zijn veel verschillende onderwerpen bestudeerd vanuit diverse disciplines. Daarmee weerspiegelt het Traineeship prachtig de grote variƫteit van het onderzoek in onze Faculteit.

Het Research Traineeship zal ook in 2020 weer gemotiveerde studenten de kans geven om academische onderzoekservaring op te doen onder inspirerende leiding van leden van onze wetenschappelijke staf. De call for proposals (voor docenten) voor komend jaar staat online.