Peter Stevenhagen opnieuw wetenschappelijk directeur Mathematisch Instituut

Op 15 september is hoogleraar getaltheorie Peter Stevenhagen aangetreden als wetenschappelijk directeur van het Mathematisch Instituut (MI) van de Universiteit Leiden. Hij volgt in deze functie Aad van der Vaart op, die het instituut de afgelopen vier jaar heeft geleid.

De functie is niet nieuw voor Stevenhagen: tussen 2007 en 2015 was hij ook al wetenschappelijk directeur van het MI. Hij is er sinds 2001 hoogleraar Zuivere wiskunde, in het bijzonder algebra en getaltheorie. Hij is tevens directeur van het Europese ALGANT-programma, waarin het MI samen met Franse, Duitse en Italiaanse partners al sinds 2005 een tweejarige wiskunde-masteropleiding in algebra, meetkunde en getaltheorie aanbiedt.