Jeroen Touwen benoemd tot vice-decaan Geesteswetenschappen

Het College van Bestuur van de Universiteit Leiden heeft dr. Jeroen Touwen benoemd tot vice-decaan en portefeuillehouder bacheloronderwijs aan de faculteit Geesteswetenschappen.

Jeroen Touwen is Universitair Hoofddocent Economische en Sociale Geschiedenis en sinds 2017 opleidingsvoorzitter van de BA Geschiedenis, de MA History en de Research MA History. Touwen zal de functie van vice-decaan bij de Faculteit Geesteswetenschappen combineren met zijn onderzoek naar de Nederlandse economische geschiedenis in de twintigste eeuw. Daarnaast blijft hij onderwijs geven, zodat hij ook bij de uitvoeringskant van het onderwijs betrokken blijft.

Het faculteitsbestuur en de faculteitsraad zijn enthousiast over de benoeming van Jeroen Touwen.

Decaan Mark Rutgers: ‘Fantastisch dat Jeroen Touwen deze stevige bestuurlijke taak op zich wil nemen. Ik verheug me erg op onze samenwerking de komende jaren.’

De benoeming gaat in vanaf 1 januari 2020. Tot die tijd blijft Egbert Fortuin aan als vice-decaan portefeuillehouder bacheloronderwijs. Mirjam de Baar blijft portefeuillehouder masteronderwijs. Hiermee wordt de omvangrijke portefeuille onderwijs in het Faculteitsbestuur door twee vice-decanen ingevuld.