Podcast 'De Criminoloog': criminologen vertellen over hun onderzoek

De Leidse studenten Joël Zuidema en Matteo Pajonk zijn enkele weken geleden begonnen met de podcast 'De Criminoloog', waarin ze criminologische onderzoekers aan het woord laten over hun (promotie)onderzoek en hun onderzoeksgebied.

Opname van de podcast met onderzoeker Jennifer Doekhie

'Wij willen interessant criminologisch onderzoek op een laagdrempelige manier naar het grote publiek brengen', schrijft het tweetal. 'Wij hebben hiervoor een klein budget van de Nederlandse Vereniging voor Criminologie (NVC) gekregen en we ontvangen veel enthousiaste reacties van docenten en betrokkenen.'

Tot nu toe interviewde het koppel een aantal Leidse criminologische onderzoekers, maar op termijn willen ze ook wetenschappers van andere universiteiten en andere betrokkenen uit het veiligheidsveld, zoals bijvooorbeeld ex-gedetineerden en officieren van justitie, benaderen om deel te nemen aan een aflevering.

De podcasts zijn te beluisteren via Spotify, Deezer, Apple Podcasts en Google Podcasts. De makers van de podcasts zijn ook te volgen via Instagram, Facebook of bezoek hun website.