Peter Hovenkamp (65) omgekomen in Maleisië

Dit weekend bereikte ons het verdrietige nieuws dat oud-medewerker Peter Hovenkamp tijdens een excursie in Maleisië is omgekomen. Hij werd in een grot in het nationale park Gunung Mulu verrast door een plotselinge overstroming.

Peter Hovenkamp was een zeer gewaardeerde docent en collega, die lang voor de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen heeft gewerkt. Hij heeft veel betekend voor de Leidse biologie en het biologie-onderwijs. Onze gedachten en ons medeleven gaan uit naar zijn gezin, familie en vrienden en naar de collega’s van de Hortus, het IBL, het CML en Naturalis die (veel) met Peter hebben samengewerkt.

In de Leidse Hortus is in de Wintertuin een plek ingericht waar mensen een condoleance of bericht achter kunnen laten voor Peters vrouw Gerda van Uffelen (hoofd collectiebeheer van de Hortus) en haar familie.