Ida Haisma benoemd tot Directeur Leiden Bio Science Park

Ida Haisma is benoemd tot Directeur Leiden Bio Science Park. Zij zal leiding gaan geven aan de transformatie van het Leiden Bio Science Park van science park tot innovatiedistrict. Hiertoe zal zij een nieuwe parkorganisatie gaan opbouwen en optreden als gezicht van het park.

Ida Haisma is een ondernemende vernieuwer en verbinder met de nodige ervaring in Life Sciences & Health. Momenteel leidt ze een corporate innovatieprogramma en adviseert ze start ups in de energie-sector. Daarvoor was zij plaatsvervangend directeur van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen. Daar ontwikkelde ze strategische agenda’s voor de sector en werkte ze met bedrijven, kennisinstellingen en overheden voor de Nederlandse Life Sciences & Health-Sector.

Ze bezit veel kennis van en ervaring met het creëren van sterke innovatieclusters. Ze was de eerste directeur van The Hague Security Delta, het Nederlandse veiligheidscluster met inmiddels meer dan 200 bedrijven, kennisinstellingen en overheden dat zij vanaf de start heeft opgebouwd. Eerder was zij ook plaatsvervangend directeur bij het Kenniscentrum Grote Steden (NICIS), waar ze de samenwerking tussen overheden, bedrijven en kennisinstellingen rond grootstedelijke ontwikkeling bevorderde.

'Met Ida Haisma hebben we een directeur die kennisinstellingen, bedrijven en overheden weet te verbinden, maar ook visie en daadkracht bezit,' zegt vice-rector Hester Bijl van de Universiteit Leiden. De Universiteit Leiden is een van de partners in het Leiden Bio Science Park. 'Dat is wat we nodig hebben om de volgende fase van het Leiden Bio Science Park tot een succes te maken.'

Ida Haisma zal per 1 september a.s. haar werkzaamheden beginnen.

Over het Leiden Bio Science Park

In het Bio Science Park (BSP) werkt de Universiteit Leiden samen met het bedrijfsleven, het LUMC en de gemeente Leiden. Het bloeiende bedrijvenpark omvat ongeveer 170 bedrijven en instellingen, waarvan ruim 90 life sciences-bedrijven. Veel bedrijven en wetenschappers in het Leiden Bio Science Park houden zich bezig met medicijnontwikkeling. Regelmatig gaan Leidse alumni aan het werk op het park. De oprichters en CEO’s van een aantal bedrijven hebben gestudeerd of zijn gepromoveerd aan de Universiteit Leiden.