Studenten brengen Leiden als studentenstad in beeld

Wat maakt Leiden tot de leukste studentenstad van Nederland? De winnaars van de filmwedstrijd Student & Stad, Midas Rooijakkers, Niels Rokebrand en Luka Standing, zetten de diverse kanten van het student-zijn in Leiden op de voorgrond. Met hun professionele video sleepten ze de eerste prijs van 1250,- euro binnen.

Dit jaar werd alweer de vierde editie van de filmwedstrijd Student & Stad georganiseerd, een initiatief van de Plaatselijke Kamer van Verenigingen in samenwerking met Leiden Marketing, de gemeente Leiden en de Universiteit Leiden. Studenten van de Universiteit Leiden en Hogeschool Leiden mogen in een video hun visie op Leiden als studentenstad laten zien. Dit jaar was het thema ‘Leiden Inside Out’: keer de stad binnenstebuiten en laat de menselijke kant van de stad een hoofdrol spelen in de film.

Op 3 juli vond de finale plaats in bioscoop Trianon. Daar maakte de jury de drie winnaars bekend. De eerste plaats ging naar Midas Rooijakkers, Niels Rokebrand en Luka Standing, omdat zij 'op een zeer professionele manier de diversiteit van Leiden op de voorgrond zetten.' De tweede plaats was voor Charlotte Arnoldy en Celine Schaar, met een creatief en persoonlijk portret wat Leiden voor hen betekent. De derde prijs ging naar Jacco Gouw, voor zijn film 'Little Leiden', waarin hij Leiden als miniatuurstad in beeld brengt.

Bekijk hier de drie winnende video's

Eerste plaats: Midas Rooijakkers, Niels Rokebrand en Luka Standing

Tweede plaats: Charlotte Arnoldy en Celine Schaar

Derde plaats: Jacco Gouw 'Little Leiden'