Jaarlijks rechtbankbezoek voor studenten Immigratierecht

Op donderdag 7 maart 2019 en dinsdag 12 maart 2019 vindt wederom het rechtbankbezoek plaats voor de studenten van het bachelor keuzevak Immigratierecht. Al een aantal jaren wordt dit bezoek gefaciliteerd door de Vreemdelingenkamer van de Rechtbank Den Haag. De studenten wordt zo de gelegenheid geboden om meer te weten te komen over de vreemdelingenrechtspraak.

Het vak immigratierecht wordt dit academisch jaar verzorgd door Gerrie Lodder en Anne Aagten en staat zoals altijd open voor juristen en niet-juristen. Het doel van het vak is om de basis beginselen van zowel het reguliere immigratierecht als het asielrecht aan de studenten bij te brengen. Door middel van het rechtbankbezoek en een gastcollege is er daarnaast ook uitgebreid aandacht voor het vreemdelingenrechtelijke werkveld.