Prijzen rechtenscripties uitgereikt tijdens nieuwjaarsreceptie

Tijdens de nieuwjaarsreceptie op donderdag 10 januari 2019 zijn de prijzen uitgereikt voor de drie beste masterscripties van rechtenstudenten van 2018.

De beste scriptie van het afgelopen jaar was die van Kiki Twisk, “DNA-mengprofielen in strafzaken. Een jurisprudentieonderzoek naar de kwaliteit van de waardering van DNA-bewijs”. Zij werd bij het schrijven van de scriptie begeleid door mr. dr. M.J. Dubelaar.

Op de tweede plaats eindigde Tim van Polanen, voor zijn scriptie “Slaaf Claas tegen Paulina Heijer. Over de juridische status van slaven op het grondgebied van de Republiek en de 18de-eeuwse rechtspraktijk”. Zijn begeleider was prof. mr. E. Koops.

De derde plaats was voor Jos Meester voor de scriptie “De waarheid en niets dan de waarheid? Waarheidsvinding en de legitimatie van het rechterlijk oordeel”. Hij stond onder supervisie van dr. H.J.R. Kaptein.

Bekijk hier de foto's van de uitreiking en de nieuwjaarsreceptie