In memoriam: Maolin Zhang

Op de vroege ochtend van 17 januari is door een tragisch ongeval een einde gekomen aan het leven van CSC-student Maolin Zhang.

Maolin was afgestudeerd aan de zeer prestigieuze Tsinghua University in Beijing. In juli 2017 kwam hij naar Leiden voor een promotietraject in de astronomie. Hij bestudeerde grote datasets afkomstig uit het LOFAR-project, waarbij hij gebruikmaakte van een nieuwe Bayesiaanse techniek. Maolin was een zeer intelligente, vriendelijke en bescheiden man met een grote passie voor astronomie.

In de Oortkamer (kamer 531) in het Oortgebouw is een gedenkplaats ingericht voor Maolin. Hier kunt u hem gedenken, een bericht achterlaten in een condoleanceboek, en/of uw verdriet delen met collega's en studenten.

Woorden schieten tekort om het verlies voor Maolins familie, vrienden en collega's te beschrijven.

Een uitgebreidere In memoriam is beschikbaar in het Engels.