E-zine over landelijk onderzoeksprogramma Digitale Samenleving

De veertien Nederlandse universiteiten hebben een digitaal magazine uitgebracht waarin de onderzoekers van het programma Digitale Samenleving in tekst en beeld uitleg geven over dit gezamenlijke onderzoek.

Onderzoeksprogramma Digitale Samenleving

Digitalisering verandert bijna elk aspect van de samenleving. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Daarom hebben de veertien Nederlandse universiteiten de krachten gebundeld in het onderzoeksprogramma Digitale Samenleving.

Digital Society Conference

Op de eerste Digital Society Conference, die plaatsvond op 27 november 2018, zijn meer dan driehonderd deelnemers aan de slag gegaan met de maatschappelijke uitdagingen van digitalisering, om beter te kunnen inschatten waarvoor vernieuwend onderzoek nodig is. Ter gelegenheid van deze conferentie hebben de organisatoren ook het digitale magazine over het onderzoeksprogramma Digitale Samenleving gepubliceerd.

Lees en bekijk het e-zine hier.

Health & well-being

Onderdeel van het onderzoeksprogramma is het thema 'Health & well-being'. Begin november vond de startbijeenkomst van dit thema plaats. Tijdens deze bijeenkomst concludeerden de aanwezigen dat de kennisinstellingen in de Zuid-Hollandse Medical Delta-regio meer dan genoeg expertise en ambitie in huis hebben om het thema tot een succes maken. De rectoren van de Universiteit Leiden, Erasmus Universiteit en TU Delft hebben het thema dan ook benoemd tot speerpunt van het onderzoeksprogramma Digitale Samenleving. Hoogleraar Gezondheidspsychologie Andrea Evers is vanuit Universiteit Leiden betrokken als themaleider van 'Health & well-being'.

Videoverslag Digital Society Conference

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of