Topopleiding Biomedische wetenschappen beste opleiding van Universiteit Leiden

LUMC-bachelors Biomedische wetenschappen, Geneeskunde en Klinische Technologie zijn allemaal uitgelicht in de Keuzegids Universiteiten 2019. De beoordeling van Biomedische wetenschappen is lovend. De bachelor wordt getipt als de beste opleiding van de Universiteit Leiden.

Biomedische wetenschappen

De bachelor Biomedische wetenschappen in het LUMC krijgt dit jaar een totaalscore van 90 en is daarmee de beste opleiding van de Universiteit Leiden. De sterkste oordelen volgens de gids zijn onder andere de docenten, toetsing, wetenschappelijke vorming en de studeerbaarheid. De gids adviseert aankomende studenten vooral om te kiezen voor het Leidse biomedisch programma:  “Als het aan de studenten ligt, gaat er niks boven Leiden”, aldus de Keuzegids.

Geneeskunde

Van de 8 bacheloropleidingen Geneeskunde in Nederland staat de opleiding in het LUMC op plaats 4. De Leidse studenten krijgen veel contacturen en zijn daarnaast goed te spreken over de wetenschappelijke vorming in het LUMC. Een opvallende bevinding, aangezien dit aspect volgens de Keuzegids bij veel geneeskundige opleidingen in Nederland achterblijft. Wel geven Leidse studenten aan dat de spreiding van de studielast binnen de opleiding beter kan.

Klinische technologie

Volgens de Keuzegids zijn de studenten van de bachelor Klinische Technologie tevreden over hun opleiding. Vooral de wetenschappelijke vorming krijgt een goede beoordeling. De bachelor Klinische Technologie is sinds 2014 een samenwerking tussen de universiteiten in Delft, Rotterdam en Leiden. In het LUMC volgen de studenten voornamelijk anatomie- en klinisch vaardigheidsonderwijs.

Wilt u meer weten? Bekijk dan de uitgebreide beoordelingen in de Keuzegids Universiteiten 2019.