Speeddaten met alumni

Wist je dat veel van onze alumni beschikbaar zijn als mentor via het online Mentornetwerk van de Universiteit Leiden? Via dit netwerk kun je eenvoudig alumni benaderen voor vragen over de sector waarin zij werken, en hoe zij de vaardigheden die ze in hun studie geleerd hebben toepassen.

Speeddaten met alumni

Om het Mentornetwerk meer bekendheid te geven organiseerden we afgelopen week voor de tweede keer Mentornetwerk live: speeddaten met alumni. Negen mentoren (alumni van opleidingen als Geschiedenis, International Relations, Engels en Nederlands) kwamen naar Leiden om met elf studenten te speeddaten. In vier rondes kregen de studenten de kans om de alumni alles te vragen over hun loopbaan, hoe ze aan hun baan gekomen waren, en bijvoorbeeld welke keuzes zij tijdens hun studie gemaakt hadden. Na afloop werd er nog lang nagepraat bij de gezellige borrel.

Goede beoordeling

De studenten beoordeelden de speeddate en borrel met een 8,5! Enkele quotes die we uit hun mond optekenden:
 “Heel motiverend en inspirerend om met mensen te praten die ook in dezelfde positie hebben gezeten als ik”
“Ik realiseer me dat ik veel meer mogelijkheden heb dan ik dacht”
“De alumni waren open, erg gemotiveerd en enthousiast”

Ook de alumni waren enthousiast:
“Ik vond het leuk om te merken dat ik de studenten kon helpen met hun vraag, opties kon aanreiken of tips kon geven waar ze zelf nog niet aan hadden gedacht.”

“De borrel was een fijne manier om hier en daar een gesprek af te kunnen maken, of om antwoord te geven op dezelfde vraag aan meerdere mensen tegelijkertijd.”

In maart organiseren we opnieuw Mentornetwerk live: speeddaten met alumni, hou de agenda in de gaten!

Meer over het Mentornetwerk

Wil je ook advies van onze alumni? Sluit je dan aan bij het Mentornetwerk! Het mentornetwerk is er speciaal voor studenten. De Leidse alumni in dit netwerk geven gratis advies en tips over hun werkveld, en sparren graag met je over je keuzes. Sommigen bieden je ook een meeloopdag aan op hun werk. Ruim 900 alumni staan voor je klaar om je te helpen!

Voor vragen over stage en loopbaan kun je terecht bij de Career Service Geesteswetenschappen.