Juanedc / Flickr / CC / by 2.0

Rechtenfaculteit ondertekent nieuwe samenwerkingen

De Faculteit der Rechtsgeleerdheid heeft onlangs twee nieuwe samenwerkingsovereenkomsten ondertekend met universiteiten in Kiev en Moskou.

Met de Taras Shevchenko National University of Kyiv is een memorandum van overeenstemming getekend. Er bestonden al eerder contacten tussen wetenschappelijke staf van beide rechtenfaculteiten en het idee is om in de komende jaren een concretere invulling te geven aan de samenwerking.

Daarnaast is er ook met de rechtenfaculteit van de Higher School of Economics in Moskou een uitwisselingsovereenomst voor studenten en medewerkers ondertekend. Ook hiermee bestonden al langer contacten. Deze faculteit staat in de top drie van Russische rechtenfaculteiten en biedt studenten en medewerkers de mogelijkheid om op uitwisseling te gaan. Studenten kunnen vakken volgen uit het Engelstalige masterprogramma Law of International Trade, Finance and Economic Integration.

Voor meer informatie: neem contact op met Anette van Sandwijk, hoofd Bureau Internationaal Onderwijs, via a.m.m.van.sandwijk@law.leidenuniv.nl.