Marlies van Eck organiseert studiemiddag Bestuursrechtelijke Uitdagingen in een datagestuurde samenleving

Op 11 oktober organiseert Marlies van Eck (universitair docent en onderzoeker bij eLaw) samen met de VAR-vereniging voor bestuursrecht leden Arjan de Jong (NCSC), Sandra van Heukelom (Pels Rijcken) en Ron Stam (College van Beroep voor het Bedrijfsleven) de tweede studiemiddag in de reeks Bestuursrechtelijke Uitdagingen in een datagestuurde samenleving.

Op deze manier probeert dit comité de wat conservatieve wereld van het bestuursrecht te interesseren in de vraagstukken van nu. Het programma van 11 oktober 2018 is ook zeer geschikt voor geïnteresseerden met een andere achtergrond. Ook niet leden zijn van harte welkom!

Op het programma staan Bart Jan van Ettekoven (voorzitter afdeling bestuursrechtspraak Raad van State) over Legal Tech en de bestuursrechter, Johan Wolswinkel (Tilburg University) over burgervriendelijke datacommunicatie en Mariette Lokin over het maken van wetten die geschikt zijn om geautomatiseerd uit te voeren (zij verdedigt haar proefschrift hierover op 31 oktober 2018).

Meer informatie is te vinden op de website van de Vereniging voor bestuursrecht.