Ewan McKendrick benoemd tot hoogleraar Anglo-American Private Law in Leiden

Per 1 november 2018 zal professor Ewan McKendrick QC aantreden als de nieuwe hoogleraar Anglo-Amerikaans Privaatrecht en verbonden zijn aan het Instituut voor Privaatrecht van de rechtenfaculteit van de Universiteit Leiden.

De faculteit is bijzonder verheugd met zijn komst. Ewan McKendrick: ‘I am very pleased to be joining the Institute of Private Law and look forward to working with colleagues and students in Leiden, and in particular teaching courses on English Contract Law (autumn 2018) and on Boilerplate Clauses (spring 2019)’.

Ewan McKendrick is Professor of English Private Law aan Oxford University, professorial Fellow of Lady Margaret Hall en Barrister of Gray’s Inn. Van 2011-2018 was hij Registrar van Oxford University. Hij is een gezaghebbend auteur op het gebied van het contractenrecht en handelsrecht, een inspirerend begeleider van jonge rechtswetenschappers en een begenadigd docent die de continentale jurist weet in te wijden in de common law. Hij mag gelden als een waardig opvolger van John Cartwright en diens voorgangers, Basil Markesinis en Peter Birks.