Eeuwige jeugd

De generatie die nu geboren wordt, heeft een grote kans om honderd jaar te worden. Dan is het wel zo handig om die jaren zo vitaal mogelijk door te komen.

Dr. David van Bodegom ontdekte dat Ghanezen op leeftijd gezonder zijn dan ouderen in Nederland. Wat zijn de verschillen en hoe kunnen wij hiervan leren als we zelf vitaler oud willen worden? Deze vragen -en meer- beantwoordt Van Bodegom in zijn college voor de Universiteit van Nederland: 'Wat kunnen Ghanezen ons leren over gezond ouder worden?'

Bekijk het college

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Bij de Universiteit van Nederland geven Nederlandse topwetenschappers gratis college op internet. Elke week word je verrast door inspirerende sprekers die jou laten kennismaken met de wetenschap achter boeiende vragen.