Reinbert de Leeuw krijgt oeuvreprijs Prins Bernhard Cultuurfonds

De Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs gaat dit jaar naar musicus, dirigent en componist Reinbert de Leeuw, vanwege zijn grote verdienste voor eigentijdse muziek in binnen- en buitenland.

Grote artistieke betekenis voor de muzieksector

Dat is zaterdagavond 8 september bekendgemaakt tijdens een concert ter ere van de tachtigste verjaardag van Reinbert de Leeuw. De oeuvreprijs van het Cultuurfonds – van 150.000 euro - wordt op maandag 26 november aanstaande uitgereikt.

‘Reinbert de Leeuw krijgt de prijs vanwege zijn grote artistieke betekenis voor de muzieksector en in het bijzonder voor de eigentijdse muziek in binnen- en buitenland’, aldus het Prins Bernhard Cultuurfonds:  ‘Als pianist, componist, inspirator en dirigent is hij een baanbreker en voorvechter voor nieuwe muziek’.

Prof. Reinbert de Leeuw

Op 1 augustus 2004 werd Reinbert de Leeuw als hoogleraar aangesteld bij de Leiden University Academy of Creative and Performings Arts (ACPA). Inmiddels is de heer de Leeuw met emeritaat.

Lees meer over de Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs.