Nieuwe onderwijsdirecteuren bij Geesteswetenschappen

Nathal Dessing en Anita van Dissel zijn per 1 augustus de nieuwe onderwijsdirecteuren van respectievelijk het Instituut voor Area Studies/Religiewetenschap (LIAS/LUCSoR) en Geschiedenis. We vroegen hen naar hun plannen voor de komende tijd.

Anita: “Deze eerste maanden wil ik met de betrokkenen van de verschillende opleidingen en het bestuur persoonlijk kennismaken en mijn oor te luisteren leggen. Ik hoor graag welke problemen zich (kunnen) voordoen. Ik ben mij bewust van de werkdruk en streef naar een redelijke verdeling van de onderwijstaken. Een adequate bestaffing is de basis. We zullen goed moeten nadenken hoe we de aanwas van studenten of veranderingen in een onderwijsprogramma in goede banen kunnen leiden.”

Nathal: “Voor mij is LIAS/LUCSoR als een zich steeds ontwikkelende tuin met de mooiste bloemen en een prachtige diversiteit aan planten. Als onderwijsdirecteur wil ik graag met positieve zin en in samenspraak met alle betrokkenen het onderwijs zo goed mogelijk organiseren en op die manier bijdragen aan een prettige en veilige werkomgeving voor iedereen.”