Berkeley Legal Studies Global Access Program (semester programma) + Voorlichting op 20 september

Leiden Law School heeft recent een Memorandum of Understanding getekend met UC Berkeley Extension/UC Berkeley School of Law.

Deze MoU maakt het mogelijk voor Leidse Honours College Law studenten (en andere studenten met een hoog cijfergemiddelde) om zich aan te melden voor een uniek programma; het Berkeley Legal Studies Global Access Program (semester) dat door Boalt Law School wordt aangeboden als undergraduate major aan de University of Berkeley:

''Learn how to become one of tomorrow's legal innovators in a rapidly changing and globalized world by taking courses in our Legal Studies major. Join an elite cohort of students learning in a dynamic, experiential environment. You'll learn from professors who not only bring their years of experience to the classroom, but who also love to teach law. Study alongside U.S. undergraduate students who are also preparing for advanced studies in law, while experiencing student life in Berkeley, the San Francisco Bay Area and Silicon Valley.''

Een exclusief programma waar naast het curriculum diverse cohort lunches en netwerkevenementen georganiseerd worden en bezoeken plaatsvinden van diverse Bay Area en National Private Law firms en Public Interest Law organisations om hun kennis te delen.

Leidse studenten kunnen in aanmerking komen voor een scholarship tot USD 5,000.

Geinteresseerd?

Aan welke voorwaarden dien je in ieder geval te voldoen?

• 3e jaars Bachelor student (of net klaar)
  • Minimaal 3.0 Grade Point Average
  • TOEFL 90/IELTS 7

Collegegeld: USD 19,000/semester.

Semester data en aanmeldingstermijnen:

Spring 2019: January 18–May 17

Final Application Deadline: November 19, 2018 (21 October scholarship deadline)

20 september voorlichtingsbijeenkomst:

Op donderdag 20 september zal M. Colette Plum, Ph.D.  Director, University Programs and Global Pathways van Berkeley een voorlichting geven over dit programma.

Datum:                20 september

Tijd:                       16:00 -17:00

Zaal:                      B0.26

Uitgebreidere informatie over het programma is verder te vinden op: https://extension.berkeley.edu/international/programs/legal-studies/.  Informatie over o.a. over selectie en aanmelding, is te verkrijgen bij Bureau Internationaal Onderwijs (a.m.m.van.sandwijk@law.leidenuniv.nl)