Calls for proposals op het gebied van onderwijsvernieuwing

Voor financiering van onderwijsvernieuwende projecten zijn verschillende calls for proposals gestart. Hieronder een overzicht.

Comeniusprogramma

Het Comeniusprogramma stelt onderwijsprofessionals in staat om, in de geest van de naamgever van het programma, hun onderwijs te innoveren en hun onderwijsvisie in de praktijk te brengen. De onderwijsinnovatieprojecten die door het Comeniusprogramma gefinancierd worden dragen direct bij aan de vernieuwing en verbetering van het hoger onderwijs in Nederland. Het Comeniusprogramma biedt beurzen aan Teaching Fellows (€ 50.000,-), Senior Fellows (€ 100.000,-) en Leadership Fellows (€ 250.000,-). De Fellows worden onderling onderscheiden op basis van ervaring en de reikwijdte van hun impact op het onderwijs.

Lees meer over de aanvraagprocedure vanuit Universiteit Leiden.

Stimuleringsregeling Open en online onderwijs 2019

De jaarlijkse stimuleringsregeling Open en online onderwijs van SURF en OCW is weer gestart. Dit jaar zijn de twee thema’s Online begeleiden van studenten en Open leermaterialen. De minister van OCW stelt hierin financiering beschikbaar aan instellingen in het hoger onderwijs voor experimenten met online onderwijs en open leermateriaal.

Lees hier hoe u binnen Universiteit Leiden ondersteuning kunt krijgen bij het indienen van uw voorstel.

Virtual Exchange

In januari 2018 is het pilotproject Virtual Exchange van start gegaan. Sindsdien hebben tientallen studenten van de Universiteit Leiden virtueel met elkaar van gedachten gewisseld en heeft een handvol binnenkomende studenten een online cursus gevolgd aan de Universiteit Leiden. Om de portfolio te versterken, worden zes online keuzevakken aan de portfolio toegevoegd. Bent u docent? Wilt u een online cursus (SPOC of MOOC) ontwikkelen en doceren aan uw eigen studenten en wilt u deze tegelijkertijd  openstellen voor internationale studenten?

Lees dan verder voor meer informatie en de aanmeldprocedure.