Universiteit Leiden en HALIX ondertekenen leveringsakte grond

De Universiteit Leiden en het bedrijf HALIX ondertekenden op dinsdag 5 juni een leveringsakte voor de uitgifte van grond op het Leiden Bio Science Park. HALIX, onderdeel van Hal Allergy, start in juni met de bouw van een nieuw pand.

Het nieuwe gebouw van HALIX gaat een hoogwaardig en gecontroleerd productieproces voor de biofarmaceutische industrie huisvesten. Het bedrijf ontwikkelt en produceert een gemanipuleerde vorm van eiwitproducten en virale vaccins. Met de komst van HALIX is de verdere uitbreiding van het Leiden Bio Sience Park een feit. De nieuwbouw is gereed in 2019.

Leiden Bio Science Park

De universiteit ontwikkelt samen met de gemeente Leiden het Leiden Bio Science Park. Het park is een campusachtige omgeving met bedrijven in de life science, bio science en health sector, en met onderzoeks- en onderwijsinstellingen, culturele functies en wonen.

Beeld boven: Artist impression van het nieuwe gebouw van HALIX op het Leiden Bio Science Park.